Loading...
Sportowo-terenoweUniwersalneWózki

Baby Jogger City Mini Gt2

Baby Jogger City Mini GT2 to jeden z tych wózków, którym do ideału brakuje już całkiem niewiele. To także wózek na udoskonalenie, którego przyszło mi czekać aż 5 lat!. Tak, to właśnie 5 lat temu, będąc na poczatku swojej blogowej przygody, miałam z nim styczność ostatni raz. Do dnia dzisiejszego pamiętam swoją nieskrywaną facynację tym modelem. Całkiem sporo pisałam o nim pisałam tu.

Swoją międzynarodową premierę BJCM GT2 miał na targach w Kolonii, które corocznie odbywają się jesienią. Choć w Polsce wózek został przedstawiony w lutym 2019 r. podczas Kids Time w Kielcach, to oficjalnie zakupić go można było dopiero pod koniec czerwca.

Dziś kurz już nieco opadł i  zbieram swoje myśli w sensowną całość. Jakie zmiany zaszły w tym modelu? Co zmieniono, z czego zrezygnowano? Na te i inne pytania postaram się rzetelnie opisać w tym wpicie. Co więcej, chciałabym by była to recenzja bez histerycznej fascynacji, jaka udzieliła mi się na samym poczatku. 😛 Tak, można dla niego zwariować.

Proponowana przez producenta kolorystyka to klasyczna czerń, z kolorowymi akcentami siedziska. Do wyboru mamy szary Slate, czarny Jet, granatowy Windsor, bordowy Ember i morski Mystic – zdaje się obecnie niedostępny (zupełnie inny odcień od starego koloru Teal). Znalazłam jeszcze wersję Carbon Exlusiv, ale nie wiem czy jest dostępna w Polsce.

Pełną kolorystykę przedstawia poniższa grafika.

Mój testowy egzemplarz w ulubionej wersji „all black”, czyli kolor Jet.

Stelaż, koła i właściwości jezdne

Największą metamorfozę przeszedł sam stelaż. Bezzmiennie wykonany jest z aluminium, jednakże waży więcej niż jego poprzednia wersja. W jego konstrukcji widać fascynację surowymi kształtami. Wózek zyskał nowy wygląd – sportowego zawadiaki.  Zmianie uległo kilka elementów, np. inna jest belka tylna (brak litery U). Nowy look zyskały koła nadając wózkowi lekkości. Drobne zmiany zaszły także w systemie składania i sposobie osadzenia siedziska na stelażu. Ale o tym za chwilę.

Wrażenia wizualne co do GT2 są zróżnicowane. Wśród moich znajomych znalazły się zdecydowane zwolenniczki „starego” designu. Ja czerpię niekwestionowaną przyjemość patrząc na nowe oblicze tego modelu. W moich oczach jest jeszcze ładniejszy, bardziej dopracowany, niemal perfekcyjny.

Stelaż jest lekko matowy, ale w moim odczuciu nie będzie łatwo go porysować. Chociażby w momencie składania nie ma on styczności z podłożem. Amortyzacja na wszystkie koła, a nie jedynie na przód (jak w zwykłym gt), daje duże możliwości sprawnego i komfortowego poruszania się tym wózkiem w różnorodnym terenie. Stabilna konstrukcja stelaża powoduje, że GT 2 to wózek zwarty, nie chwiejący się na boki.

Baby Jogger City Mini Gt 2 jest bardzo zwrotny i łatwo pokonuje bariery miejskiej infrastruktury. Dzięki zastosowaniu łożysk kulkowych prowadzi się go bezproblemowo, lekko i cicho. Rozstaw kół osi tylnej wynoszący 65  cm (o 3 cm dłuży niż u poprzednika) sprawia, że model jest niezwykle stabilny przy jednoczesnym zachowaniu cech poręcznego i wszędzie mieszczącego się wózka. Dzięki zmianom konstrujcyjnym w stelażu wyznaczono optymalny środek ciężkości. Bardzo istotną zmianą jest zastosowanie wyczuwalnej amortyzacji na „tył”, która przy większym obciążeniu pracuje niezwykle widowiskowo i spełnia swoje funkcje w 100%.

3 amortyzowane koła forever air (wiecznie pompowane) posiadają cechy opon dętkowych. Jednakże zastosowany materiał cechuje się dużą wytrzymałością i nie ma możliwości złapania przysłowiowej „gumy”. Wszystkie koła w GT2 są jednakowej wielkości, a ich średnica wynosi 21,5 cm (w  GT  – 20 cm). Jak już wspomiałam ich nowy kszatałt nadaje sylwetce wózka wizulanej lekkości. Koła łatwo zdemontować ze stelaża, gdyż przyciski ku temu służące są spore, a ich użycie z pewnością nie uszkodzi świeżo pomalowanych paznokci 😛

Przednie koło posiada blokadę do jazdy na wprost (zdj), która z uwagi na awaryjność u poprzednika, została z sukcesem  zmieniona.  Koło przednie skrętne 360 stopni,  nie stuka na nierównościach, nie blokuje na śliskiej nawierzchni. Manewrowanie wózkiem jest łatwe, z pewnością nie sprawi problemów starszemu rodzeństwu.

Rączka poryta jest specyficzną „gumą”. Posiada porowate wypustki,  które dobrze dopasowują się do dłoni. Kilkustopniowa regulaja powoduje, że idealnie dostosowuje położenie wględem osób o zróżnicowanycm wzroście. Zasięg regulacji od 95 cm aż do 114 cm!

Hamulec – ręczny, tak jak w poprzedniku umieszczony  jest po prawej stonie stelaża. Sam pomysł na umiejscownienie go w tym właśnie miejcu uważam za trafiony, mimo kolizji z tapicerką spacerówki przy jego zaciąganiu/zwalnianiu 😉 Równocześnie należy przyznać, że to jednen z mocniej blokujących hamuców, z jakim miałam styczność do tej pory.

Kosz zakupowy typu otwartego, usztywniony od spodu żebrowo, bardzo pojemny. Z uwagi na zmienioną konstrujcję belki tylniej dostęp do niego w tylnych partiach jest nieco utrudniony. Boczne, siateczkowe ściany zakończone tasiemką z gumy ułatwią załadunek kosza  sporymi zakupami. Maksymalny udźwig wynosi 5 kg.

Składanie i transport

Marka Baby Jogger jako prekursor powszechnego dziś składania na pół, w nowym modelu uprościła je do niezbędnego minimum.  Bez wciskania dodatkowych przycisków, bez odpinania zabezpieczeń, jedynie pociągij i chwyć. To wszystko.  Co bardziej pamiętliwi,  z pewością  kojrzą czerwone paski zabepieczające przed złożeniem, przypinane napami do stelaża.  Zapomnijcie o  nich – w GT2 zniknęły!

Wózek po złożeniu stanowi kompaktową i zgrabną kostkę. Uchwyt służący do składania można wykorzystać także do przenoszenia go z miejca na miejsce. Baby Jogger City Mini GT2 skłąda się siedziskiem na zewnątrz. Warto o tym pamiętać, w szczególności planowanych podróży samolotem zaopatrzyć się w torbę transportową.

Aby rozłożyć wózek, należy jedynie zwolnić blokadę i chwytając za rączkę, postawić go na koła.

 \

Siedzisko spacerowe i jego składowe

Siedzisko w GT2 skierowane jest przodem do kieruku jazdy, a sposób jego osadzenia na stelażu różni się w stosunku do poprzednika. Oprócz zmian wizualnych, technicznie odbiega od znanego mi hamakowego typu siedziska. Nie stanowi to jednak żadej ujmy w użytkowaniu, a co więcej  wpływa pozytywnie na ogólny wizerunek wózka. Nowy, wzmocniony GT2  przeznaczony jest dla dzieci o maksymalnej wadze 22 kg! , co stanowi więcej niż standardowe spacerówki.

Duże siedzisko, znajdujące odzwierciedlenie w wymiarych, z pewnością posłuży do końca okresu wózkowego. Wcześniej ograniczeniem była budka, której szczyt w chwili złożenia opierał się na oparciu. Dzięki możliwości montażu daszku na 2 wysokościach, w GT2 takiej sytuacji z pewnością nie będzie.

Wysokość oparcia 53 cm, głębokość siedziska 23 cm, długość podnóżka 24 cm = 100 cm!!!

Oparcie reguowane paskowo kładzie się niemal na płasko. Rodzic sam decyduje, w jakim stopniu je ustawić. Usztywnione plecy przyczyniają się do stabilnej pozycji  siedzącej w wózku. Tył oparcia wyposażony w kieszonkę na drobiazgi. Doskonałą wentylację w upalne dni zapewnia duży panel z siateczki. Jeśli chcemy ograniczyć przepływ powietrza spuszczamy osłonkę  i mamy „zabudowany” tył. Dzięki wykorzystaniu rzepów (u poprzednika gumka) elementy przylegają do siebie szczelnie, nie tworząc szpar.

Niewątpliwym atutem jest regulowany podnóżek, stanowiący dobre podparcie nóżek dziecka. Dzięki temu powierzchnia spania zdaje się być jedną z dłuższych wśród obecnie dostępnych na rynku wózków spacerowych.

Aby podnóżek spełniał swoją funkcję należy stabilnie osadzić jego podporę w prowadnicy. Nie będzie wtedy wyskakiwał na wertepach i składał się w najmniej oczekiwanych momentach. Dla posiadaczy BJ City Elite taki sposób regulacji podnóżka nie jest niczym nowym. Kwestią czasu było wykorzystanie tego patentu przy GT2.  I dzięku bogu, tak się stało 🙂

Podnóżek stały zdaje się być nieco płytszy niż w starszym modelu.

Pasy 5-punktowe, z osłonkami naramiennymi, posiadają spory zakres regulacji. Bez problemu można przepinać je między 3 -ma dostępnymi poziomami wysokości. W związku ze zbliżającym się sezonem jesienno-zimowym stanowi to istotny elelement dla montażu śpiwora, jak również zapinaniu nimi dzieci w zimowej odzieży. Istnieje możliwość zapięcia samej części biodrowej.

Pałąk, pokryty tą gumą co rączka. Nie stanowi wyposażenia standardowego wózka. Zwolenników barierek uprzedzam, że ma on nowe mocowanie na stelażu i „stare” (jak również stare adaptery do fotelików) nie będa pasować do GT2. Pałąk jest wypinany równocześnie z obu stron, ale można go regulować „góra-dół”.

Budka jest duża. Składa się z 3 paneli i tak jak poprzednik posiada dwa „foliowe”okienka wizyjne. Pamiętam jak pisałam, że producent mógłby pomyśleć o klapach na magnes jak w BJ City Elit. I tak się stało, rzepy zastąpiono  magnesem. Mechanizm regulacji budki jest bezgłośny. Bez względu na sposób jej ustawienia, daszek zawsze utrzymuje pożądany kształt.

Nowością jest możliwość osadzenia budki na dwóch wysokościach. To bardzo trafione rozwiązanie, powoduje że wózek rośnie razem z dzieckiem. Wprawne oko dostrzeże różnicę w stopniu osłonięcia wózka przy rozłozłożonym daszku. To jednak tylko złudzenie optyczne, wynikające z nowych funkcji i innego sposóbu montażu budy na stelażu. Zarówno na wyższym, jak i niższym poziomie budka doskonale chroni przed słońcem (zastosowano filtr UV 50+), wiatrem, a nawet niewielkim deszczem (materiał wodoszczelny). 

fot.przedstawia osadzenie budy na niższym poziomie.

fot. przedstawia budkę zamontowaną na „wyższym” poziomie

 

 

 

 

Fotografia przedstawia  budkę osadzoną na „górnym” poziomie. Poziom „dolny” znajduje się na końcu wektora strzałki, około 6 cm niżej na stelażu.

 

Tapicerka budki „ortialionowa”. W rejonie siedziska zastosowano zupełnie inny materiał, mniej śliski, o innej fakturze. W dotyku miękki i przyjemny. Elementów odblaskowyh w tapicerce brak, prócz odblaskowego logo marki w centralnym punkcie stelaża. Dlatego warto pomyśleć chociażby o opaskach odblaskowych, zawieszkach, ledach 😉

Trochę liczb (specyfikacja)

Waga wózka – 10,5 kg

Wymiary wózka złożonego  z kołami wynosi  75×61,5×26 cm

Wymiary siedziska spacerowego:

  • wys. oparcia 53 cm
  • gł. siedziska 23ncm
  • dł.podnóżka 24 cm

Średnica kół – 21,5 cm

Regulacja osadzenia budki na stelażu:

  • poziom 1  – 57 cm od sztyczu budki do siedziska
  • poziom 2 – 63 m od szczytu budki do siedziska

Regulacja rączki – 95-114 cm

Średnica kół  – 21,5 cm

Akcesoria dodatkowe

Do Baby Joggera City Mini GT2 można dokupić gondolę, która pozwala na stworzenie zestawu odpowiedniego już dla noworodka. Gondole dedykowane do tego modelu dostępne są w kolorach jet, sepia i capri. Ich montaż jest możliwy bez wypinania siedziska ze stalaża. Nie miałam okazji sprawdzić jej w praktyce, dlatego po specyfijację zapraszam na stronę producenta.

Dzięki dedykowanym adapterom, do stelaża można wpiąć także fotelik samochodowy typu łupina.

Pałąk, tacka, folia p/deszczowa to akcesoria płatne dodatkowo. Niejednokrotnie sklepy proponują promocje cenowe, gdzie w cenie wózka zawierają się te poszczególne elementy. Warto szukać, warto negocjować!

źródło: internet

Gdzie kupić i za ile?

Zakup Baby Joggera City Mini GT 2 to spory wydatek. Średnio za wersję spacerową zaplacimy około 2150 zł, za wersję z gondolą niewiele ponad 3 tyś . Sklepy internetowe posiadające go w swojej ofercie znajdziecie chociażby przez Ceneo

Podsumowanie

Baby Jogger City Mini GT2 to wózek o sportowym wyglądzie i ogromnych możliwościach poruszania się w każdym terenie. Koła świetnie radzą sobie z różnorodną nawierzchnią, a siedzisko spacerowe i duża budka tworzą wygodną  przestrzeń do odpoczynku podczas niejednej wycieczki. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości komponentów wózek charakteryzuje się wytrzymałością na uszkodzenia i gwarantuje długi okres użytkowania. Z powodzeniem można korzystać z jego atutów od urodzenia do osiągnięcia przez dziecko 22 kg lub 4 lat. Dokonując wielu udoskonaleń, marka dołożyła wszelkich starań, by był on jeszcze bardziej funkcjonalny dla rodziców i dzieci. Z tym wózkiem każda wyprawa będzie przyjemnością. Jeśli nie wierzysz  – przekonaj się sama!

WYBRANE