Loading...
UniwersalneWózki

Bugaboo Cameleon3 Elements – limited edition

Wiele dni upłynęło od mojego ostatniego wpisu. Każdego dnia walczę o czas, bym mogła spokojnie usiąść przy komputerze i napisać te kilkadziesiąt zdań. Jest coraz trudniej i muszę przyznać, że mój zapał został nieco przygaszony przez życie codzienne. Złapawszy wirusa niewiadomego pochodzenia, korzystam z tych chwil w domu i mam zamiar opisać Wam przygodę z ostatnim testowanym przeze mnie wózkiem – niezwykłym, limitowanym Bugaboo Cameleonem 3.

Dawno temu miałam okazję jeździć archaicznym Frogiem (recenzja TU), jednak metamorfoza jaką przeszedł wózek na przełomie 3 generacji, jest nieprawdopodobna. Wiem, że są osoby, które mojego zachwytu nie podzielają, ale to przecież całkiem normalnie, że każdemu podobać się może co innego. Prawo do własnej opinii posiada jednak każdy z nas. I ta właśnie będzie moja 🙂

Historię marki sobie podarujmy. Dla przypomnienia wspomnę jedynie, iż wózki tej marki pochodzą z Holandii, gdzie w latach 90 tych ubiegłego wieku (jak to starodawnie brzmi), rozpoczęły swoją ekspansję początkowo na europejskie, a obecnie już światowe rynki  branży dziecięcej. Wiele nowatorskich rozwiązań  wprowadzonych do produktów Bugaboo, potwierdza tylko ich wyjątkowość i oryginalność. Szczególna dbałość o detale, staranność wykonania oraz użycie dobrych jakościowo materiałów ma swoje odzwierciedlenie w dość wysokiej cenie. Przywiązanie do oryginalnego designu oferowanych produktów powoduje, iż marka często proponuje nam, konsumentom, wózki z tzw. edycji limitowanych (off white, Paul Frank itp). Jeden z nich, mam okazję właśnie pokazać – Bugaboo Cameleon3 Elemets.

Zresztą, co by nie pisać – zobaczcie sami 🙂

Stelaż, koła i właściwości jezdne

Cameleon3 to jeden z tych wózków, które prowadzą się bardzo dobrze przy użyciu niewielkiej siły z naszej strony. Wózek, jak na 4 kołowca jest skrętny i w mojej opinii dobrze się nim manewruje i lekko podbija  (choć niskie osoby mogą mieć z tym problem). Stelaż jest aluminiowy, co sprawia, że wózek jest bardzo lekki (waga stelaża z kołami wynosi jedynie 6 kg, kompletny tylko 9 kg!). Mój Elements posiada srebrną ramę, jednakże przy zakupie tradycyjnej wersji, wybór koloru stelaża należy do konsumenta (stelaż czarny jest z reguły troszkę droższy). Konstrukcyjnie stelaż posiada lekkie luzy, co wynika z następujących funkcji tego wózka:

  • funkcja taczki – tzw. konstrukcja dwudzielna, czyli możliwość uzyskania wózka 2 kołowego do jazdy po śniegu, piasku, a nawet po schodach;
  • przekładana rączka – bez konieczności demontażu siedziska czy gondoli, umożliwia jazdę dużymi kołami do przodu w szczególnie trudnym terenie;
  • teleskopowa regulacja wysokości rączki – daje duży zakres regulacji , co z kolei sprawia, że z wózka mogą korzystać osoby zarówno niskie, jak i te o wyższym wzroście;
  • sposób składania stelaża –  punkt, w którym wózek składa się na pół, jest elementem wspólnym z funkcją taczki i przekładaniem rączki (ja to nazywam centrum-dowodzenia :P)

Przy pomocy dwóch białych przycisków umieszczonych po bokach rączki, możemy ją dowolnie ustawiać – przodem lub tyłem do kierunku jazdy – bez konieczności wypinania siedziska/gondoli ze stelaża.

Camaleon3 z siedziskiem spacerowym i dwustronnym kocykiem od Lulando.

Białe klispy po obu stronach rączki służą do regulacji wysokości rączki.

To kółeczko to właśnie „centrum dowodzenia”

Luzy konstrukcyjne nie są rzeczą, która powinna nas martwić, gdyż są to niewielkie wahania i mają wspomóc zastosowaną w kołach amortyzację. Stelaż sam w sobie takowej nie posiada. Dlatego ważną rolę w tej kwestii odgrywają koła:

  • tylne – duże o średnicy niespełna 30 cm, wiecznie pompowane – co oznacza, że nie możliwości przebicia takiego koła, jezdnie natomiast posiada właściwości jak koło pompowane tradycyjnie;
  • przednie – małe i gumowe, posiadające możliwość zablokowania do jazdy na wprost i co najważniejsze – 4 stopniową regulację twardości zawieszenia! Po co? Aby zoptymalizować komfort jazdy tym wózkiem dla noworodka i starszego dziecka i dostosować do jazdy w różnorodnym terenie.

Wszystkie koła łatwo można zdjąć ze stelaża (jest to element zmieniony w stosunku do poprzednich generacji Cameleona), uzyskując przy tym mniejsze gabaryty po złożeniu. W szczególności przydatne w przypadkach małych powierzchni bagażnika w samochodzie lub ich niewymiarowych kształtów.

To najbardziej twarde ustawienie amortyzatora.

Pierwsza zapadka – to najbardziej miękkie ustawienie amortyzatora.

Blokowanie koła do jazdy na wprost odbywa się na poziomie góra-dół.

Demontaż przedniego koła jest łatwy i szybki.

Nie da się ukryć, że nieodłączną częścią stelaża jest rączka regulowana teleskopowo. W praktyce oznacza to możliwość ustawienie jej na jednym z 6 dostępnych wysokości.  Rączka zyskała ona nowy wygląd poprzez pokrycie jej skóropodobnym materiałem.  Tuż po prawym klipsem regulacji rączki umiejscowiony jest hamulec ręczny. Jego zwalnianie jest nieco uciążliwe, dość ciężko „chodzi”. Zaciągnięty blokuje jednocześnie dwa tylne koła, jest bardzo mocny, nie sposób przesunąć wtedy wózek.

Skóropodobne obicie rączki i centralnie umieszczona smycz asekuracyjna.

Warto zaznaczyć, choć tę funkcję ma już większość wózków dostępnych na rynku, że na stelażu Cameleona zamontujemy fotelik samochodowy, min . Maxi cosi, Cybex, czy Britax Romer, za pomocą dodatkowych adapterów.

Siedzisko i jego składowe

Sięgając pamięcią do mojego staruszka (wybaczcie, ale to mój punkt odniesienia) muszę przyznać, że siedzisko uległo dużym zmianom.  Jest lepiej wyprofilowane i choć to nadal kubełek (siedzisko kubełkowe), to jednak bardzo komfortowy dla dziecka. Modyfikację przeszły także 5-punktowe pasy bezpieczeństwa.  Niesamowicie wygodna i banalnie prosta regulacja wysokości pasów naramiennych oraz system”easy in-out”, który rozchyla je ułatwiając siadanie i wyjmowanie dziecka z wózka, to niewątpliwie wielki plus dla marki. Jak przystało o firmę dbająca o każdy detal, siedzisko wyposażone jest w miękką dwustronną wkładkę spacerową.

Pasy 5-punktowe

Wysokość pasa naramiennego można łatwo wyregulować (góra/dół)

Na szczególny zachwyt zasługuje jednak tapicerka w limitowanym Bugaboo Elements, która inspirowana jest elementami natury takimi jak: morze, wiatr i skały. Kolorem dominującym jest szary melanż w trzech różnych odcieniach kolorystycznych, jako odpowiednik rzeki i kamieni. Zarówno siedzisko spacerowe, jak i gondolę zajmuje coś w rodzaju ombre, czyli cieniowanie, gradient kolorów od szarego melanżu po piękny morski niebieski. Z racji, że uwielbiam różnorodne odcienie niebieskiego, ten egzemplarz zachwycił mnie niesamowicie mocno. Mimo, iż stereotypy każą nam przypisać kolorystykę tego „limitka” chłopcu, jednakże uważam, że to wózek idealny również dla każdej dziewczynki. Dowodem na to jest, jakże udane, zestawienie z różową stroną dołączonej do wózka wkładki.

Piękna faktura materiału o grubym splocie, jakby w jodełkę.

Cieniowanie szczególnie dobrze widać z tyłu siedziska spacerowego, oraz na gondoli.

Dwustronna wkładka, z jednej stronie różowy melaż, druga strona morski niebieski.

Morska strona wkładki posiada modne przeszycia nawiązujące do anatomii liścia.

Siedzisko możemy zamontować w dwóch kierunkach – przodem i tyłem do rodzica. W każdej z tych konfiguracji mamy jeszcze 3 stopniową regulację jego pochylenia.  Oprócz uprzęży, elementem zabezpieczającym jest pałąk, który tak jak rączka, pokryty jest skóropodobnym materiałem. Barierka zyskała na funkcjonalności (jest ona obrotowa), co ułatwia dostęp do dziecka i sprawia, że nie ma konieczności obustronnego wypinania pałąka (jak dotychczas) by wyciągnąć je z wózka.

Możliwość ustawienia siedziska spacerowego w dwóch kierunkach jazdy.

Budka w Cameleonie3 jest powiększana i bardzo głęboko zachodzi na wózek. Pozwala to na dobre osłonięcie dziecka nawet przy maksymalnym nachyleniu siedziska do tyłu. Tego brakowało w poprzednich generacjach, trzeba było posiłkować się budką letnią, która tą funkcję posiadała. Od wewnątrz budka wykończona jest materiałem w kolorze ciemnego niebieskiego melanżu. Nie posiada ona także elementów wentylacyjnych, kieszonek czy okienka do podglądania. Niektórym może tego brakować. Tą samą budkę wykorzystamy w wersji głębokiej wózka.

Gondola

Gondola osadzona jest stosunkowo nisko względem podłoża. Dla wielu osób to istotny minus tego wózka, jak również dostępność do kosza zakupowego, w tej właśnie konfiguracji. Zastanawia mnie jednak dlaczego Bugaboo projektując kolejną generację Cameleona tej kwestii nie zmieniło?Może w ich opinii to nie jest rzecz szczególnie uciążliwa?  Jestem bardzo ciekawa, czy to się kiedyś zmieni.

Na wspólnej, dla siedziska spacerowego i gondoli, ramie przy pomocy rzepów, mocuje się materiał gondoli. Po zabezpieczeniu wszystkich zaczepów, gondolę należy usztywnić dwoma elementami stabilizującymi. Dzięki nóżkom umieszczonym od spodu gondoli,  można ją stabilnie położyć np. na ziemi. Wygodny materacyk ze zdejmowanym pokrowcem, oraz przykrycie na gondolę to standardowe wyposażenie każdego wózka w zestawie 2 w 1.

Na zdjęciu widać, jak ciężko dostać się do kosza zakupowego. Choć ma on aż 24l pojemności i na prawdę dużo się do niego zmieści to jednak z gondolą, dostęp do niego jest ograniczony.

Nóżki w dnie gondoli pozwolą na stabilne jej położenie na dowolnym podłożu.

Dla zminimalizowania powierzchni zajmowanej przez gondolę w transporcie, można ją szybko złożyć na płasko. Wystarczy jedynie odpiąć dwa usztywniacze.

Materiał gondoli zdemontowany z ramy.

Składanie/rozkładanie

Powiedzmy sobie szczerze, że obecnie mamy wiele wózków składających się do naprawdę znikomych rozmiarów, przyzwyczaiły nas kanapkowe konstrukcje, paski składające, gabaryty czyniące wózek „niewidzialnym” 😉  Cameleon jak na wózek wielofunkcyjny nie wypada źle, choć nie jest szczególnie mały pod tym względem. Z pewnością jego plusem jest fakt, że po złożeniu jest stosunkowo płaski, a po zdjęciu kół bryła wózka dodatkowo ulega zmniejszeniu.

Wózek nie posiada blokady zabezpieczającej przed złożeniem. Konstrukcja wykazuje względną zwartość 🙂 Aby Cameleona rozłożyć, zalecam chwycić za rączkę i koła jak nożyce rozłożą się w mig. Początkowo może to nam wychodzić nieco niezdarnie, ale ćwiczenia uczynią nas mistrzami 😀

 

Dane techniczne 

                                                                                DANE TECHNICZNE
Wymiary rozłożonego wózka:
  • długość – 90-97 cm ( w zależności od ustawienia wysokości rączki )
  • szerokość – 59 cm
  • wysokość max. po wyciągnięciu rączki – 110 cm
 

Wymiary złożonego wózka:

  • długość – 86 cm
  • szerokość – 59 cm ( bez kół – 49 cm )
  • wysokość – 30 cm ( bez kół – 25 cm )
Wymiary gondoli:
  • długość – 76 cm
  • szerokość – 32 cm
  • głębokość -18 cm
Wymiary siedziska:
  • wysokość oparcia – 52 cm
  • głębokość siedziska – 24 cm
  • szerokość – 33 cm
Waga wózka:
  • stelaż z kołami – 6 kg
  • siedzisko – 3 kg
  • gondola – 3 kg

 

Gdzie kupić?

Najlepiej (najpewniej) u dystrybutora, czyli 4kids z Krakowa lub w sklepach partnerskich (tzw.autoryzowanych punktach sprzedaży), których listę znajdziecie TU.

Za Bugaboo Elements przyjdzie nam sporo zapłacić. Jest to edycja limitowana, wykorzystująca wyjątkowe materiały i oryginalną kolorystykę, a liczba wyprodukowanych egzemplarzy jest ograniczona. By poczuć się „wybrańcem” należy wyłożyć z kieszeni niewiele ponad 5 tyś złotych.

Cameleon3 ale w tradycyjnej kolorystyce, w zależności od koloru stelaża, to wydatek od około 3900 zł do nawet 4600 zł. TU możecie posymulować z ceną. Warto skorzystać z sezonowych promocji, oferujących dodatkowe akcesoria takie jak śpiworek czy koła terenowe.

Opcją dla bardziej oszczędnych, będą ogólnodostępne portale sprzedażowe. Jednakże kupując w tych miejscach, należy zachować dużą ostrożność i zastosować „zasadę ograniczonego zaufania”, gdyż nie trudno o nieporozumienia w tej kwestii. Nie są to małe kwoty, bo nawet używane wózki „trzymają” swoją cenę.

 

Podsumowanie i moja ocena

Mam szczególny sentyment do tego wózka. Tak jak pierwotnie Frog zachwycił mnie swoimi walorami jezdnymi, tak Cameleon3 generacji  sprawił, że zdania w tej kwestii nie zmieniam.  Dla mnie to wózek na tyle wszechstronny i funkcjonalny, że spacery w każdych warunkach nie są mu straszne. Charakterystyczny design, choć nie każdemu przypadnie do gustu, to jednak wyróżnia wózek spośród innych dostępnych na naszym rynku.  Duża swoboda i dowolność przy wyborze podstawowych elementów wózka, czy wyposażenia dodatkowego (tj. wkładek kolorystycznych, letnich czy zimowych akcesoriów), powoduje, ze każdy z nas może poczuć się poniekąd jego twórcą. Zastosowanie nowatorskich rozwiązań, ciągła praca nad produktem, potwierdzają tylko wyjątkowość i oryginalność Cameleona. Domyślam się, że także z tych powodów wózek często wybierają tzw. „gwiazdy” show-biznesu 😉  Więc, jeśli szukasz nowoczesnego, ekskluzywnego wózka dziecięcego, to Bugaboo Cameleon 3 jest właśnie dla Ciebie.

 

WYBRANE