Loading...
UniwersalneWózki

Joie Mytrax 3w1 – charakterystyka zestawu

Wózki z zestawów 3 w 1 kojarzą mi się z wielkimi i ciężkimi kolumbrynami,  z plastikową gondolą o łódkowatym kształcie, stelażem z milionem widocznych amortyzatorów (dobry marketing) i koniecznie  pompowanymi kołami. Wszystko co jest inne, musi być przecież niewygodne. Bo liczy się design i „widzimisię” rodziców, a nie wygoda dziecka – czytam na niejednym forum o tematyce około ciążowej.  Dla wszystkich szukających złotego środka polecam ten wpis. Będzie bowiem o wózku, z którego można korzystać od urodzenia, aż do momentu odwózkowania dziecka – Joie Mytrax.

Joie Mytrax wersja spacerowa

Jestem przekonana, że znacie już ten produkt od Joie, a przynajmniej o nim słyszeliście. To trochę taki poprawiony Litetrax Air, o którym miałam przyjemność pisać TU. Mytrax jest na tyle uniwersalny, że nie trzeba już sprzedawać go po okresie gondolowym i szukać czegoś”lżejszego”, o większym siedzisku i mniejszych wymiarach po złożeniu. Choć ukierunkowany głównie na wersję spacerową,  to jednak dzięki możliwości montażu gondoli i fotelika (przy pomocy adapterów), zachowuje wszystkie cechy wózka wielozadaniowego.

Testowany egzemplarz pochodzi od jedynego dystrybutora tej marki w Polsce – firmy 4Kids z Krakowa. Kolor wersji spacerowej i gondoli Ramble to Foggy Grey, natomiast  fotelik Joie I-Gemm w nieco ciemniejszym odcieniu – Pavement.

Ze względu na fakt, iż wiele osób poszukuje wózka uniwersalnego już od pierwszych dni, postanowiłam wziąć pod lupę nie tylko wersję spacerową, ale cały kompletny zestaw 3 w 1.

 

Fotelik I-Gemm, marki Joie

I-Gemm to fotelik z przedziału 0-13 kg, przeznaczony dla dzieci od urodzenia do około 15 mca życia, montowany może być na dwa sposoby: przy pomocy samochodowego pasa bezpieczeństwa ( mój przypadek) oraz na iso fix przy użyciu bazy i-Base oraz  i-Base Advance, jednakże ZAWSZE tyłem do kierunku jazdy.  Co ważne w 2016 roku fotel został poddany testom zderzeniowym  ADAC i otrzymał 4* w ogólnej ocenie, w tym 5 za bezpieczeństwo. Nie jest to więc fotelik samochodowy tylko z nazwy (jakimi często bywają nosidełka z zestawów 3w1), a całkowicie bezpieczny produkt do przewożenia dziecka w samochodzie.

Dzięki funkcjonalnej wkładce spłycającej,w tym foteliku mogą podróżować dzieci o wzroście od  od 40 -85 cm. Wkładkę możemy konfigurować wedle uznania, dostosowując ją do rosnącego dziecka. Przydatna jest możliwość odpięcia samej części zagłówka, przy zachowaniu pozostałej części wkładki na siedzisku (podparcie dla pleców i spłycenie siedziska). Gdy dziecko jest już starsze i stabilniejsze wkładkę wyciągamy, a wysokość zagłówka ustawiamy na pożądaną wysokość. Obszar głowy jest potrójnie zabezpieczony (tzw. system Tri-Protect), a miękko wyściełane ściany boczne fotela, powodują że jest on przyjemny i komfortowy dla dziecka.

Fotelik I-Gemm posiada 5-punktowe, regulowane pasy bezpieczeństwa wyposażone w ochraniacze naramienne i pas krokowy. Wielkim ułatwieniem jest zastosowanie systemu Grow Together , czyli regulowanie wysokości zagłówka i pasów bezpieczeństwa  za pomocą jednej ręki.

Niuanse takie jak 3-stopniowa regulacja kąta położenia pałąka, gumowy uchwyt na pałąku umożliwiający wygodne przenoszenie fotelika, czy zaokrąglona podstawa, umożliwiająca kołysanie, z pewnością ułatwią życie „świeżo upieczonym”  rodzicom 😉  Bardzo przydatnym gadżetem tego fotela jest budka, którą można powiększyć siateczkowym panelem i wysuwanym daszkiem.  Można ją także całkowicie zdemontować. Ma ona za zadanie ochronić dziecko przed słońcem wdzierającym się do auta.

Fotel jest kompatybilny z większością wózków marki Joie, a także innych, po zastosowaniu adapterów Maxi-Cosi.

Waga: 4,62 kg
Wymiary(dxsxw): 66 x 43,5 x 58,5 cm
ADAC 4*
Cena ok 690 zł*

Joie I Gemm

Budka w foteliku I-Gemm powiększona o siateczkowy panel wentylacyjny

Regulacja zagłówka

Demontaż wkładki spłycającej

Montaż fotela I-Gemm za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa na tylnej kanapie samochodu.

Sposób przechodzenia pasa mocującego fotelik.

I-Gemm zamontowany na stelażu wózka mytax za pomocą specjalnych adapterów.

Funkcjonalność fotelika I-Gemm

Montaż adapterów na stelażu Joie Mytrax

 

Gondola Joie Ramble

Gondolę Ramble zamontujemy (przy pomocy adapterów) nie tylko na Mytraxie, ale także na Litetrax, Literax Air czy Joie Crosster. Sama budowa gondoli jest raczej typowa, a niewątpliwym atutem jest możliwość złożenia jej na płasko. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w transporcie czy przechowywaniu. Wymiarami nie imponuje,  podobne gondole ma np x lander czy quinny. Ale to nie gabaryt jest moim zdaniem najsłabszym punktem tej gondoli – jest nim budka. Dlaczego? Bo jest zwyczajna, nie można jej powiększyć (poprzez rozsunięcie zamka), nie ma także wysuwanego daszku. Jest stosunkowo płytka i nie chroni odpowiednio przed słońcem. Trzeba się koniecznie wspomagać jakimiś osłonkami, jeśli chcemy w spokoju pospacerować w słoneczny dzień. Budka nie posiada wentylacji, ale można ją ustawić w 3 pozycjach. Regulacja stosunkowo bezgłośna, delikatne klik nie powinno obudzić śpiącego w wózku dziecka. Bardzo przydatnym elementem jest kieszonka np na klucze, butlę czy inne drobiazgi, mieszcząca się w nóżkach dziecka. Materacyk miękki i wygodny, ze zdejmowanym pokrowcem. W gondoli Ramble możemy przewozić dziecko od urodzenia do osiągnięcia przez nie około 9 kg (choć obstawiam, że prędzej wyrośnie 😛 ). Dno gondoli nie podlega regulacji, czyli nie można np. dziecka w niej „posadzić” tak, by miało plecy podparte. Dla mnie jest to akurat atut, gdyż nie jestem zwolennikiem takiego wykorzystywania gondoli w wózkach. Na szczycie budki znajduje się piankowy uchwyt do przenoszenia. Wypinanie gondoli ze stelaża jest bardzo łatwe, a przyciski do tego służące położone w dogodnej lokalizacji.

Wraz z zakupem gondoli w komplecie otrzymamy adaptery do jej montażu na stelażu wózka Joie.

Waga 3,79 kg

Cena ok 499 zł*

 

Gondola Ramble na stelażu Joie Mytrax.

Uchwyt do przenoszenia gondoli może służyć do powieszenia zabawki

Spokojny sen uprzyjemni podusia motylek od Lulando

W chłodniejszy dzień przyda się kocyk od Lulando, do kompletu podusia motylek.

3 stopniowa regulacja budki gondoli.

Wymiary gondoli Ramble.

Możliwość złożenia gondoli na płasko.

 

Spacerówka Mytrax

I nadszedł moment na spacerówkę, której zazwyczaj poświęcam cały wpis. Nie chcę Was jednak zanudzić i tak już obszernym wpisem. Postaram się pisać zwięźle i na temat.

Tak jak już wcześniej wspomniałam, w moim mniemaniu Mytrax jest ukierunkowany głównie na wersję spacerową. Choć posiada dobrze wyczuwalną amortyzację i pompowane koła, ten wózek potrzebuje ” słodkiego ciężaru” by w pełni pokazać swoje możliwości. Wiadomo noworodek nie waży za dużo, a wózek z 10 czy 15 kg dzieckiem zachowuje się już zupełnie inaczej.

Mytax do lekkich nie należy – wersja spacerowa waży prawie 12kg, podobnie wersja głęboka. Jest to stosunkowo dużo, jeśli patrzeć na niego z perspektywy spacerówki. Jednak jak na wózek z zestawu 3w1 jest to dość przyzwoity wynik.

Aluminiowy stelaż, z uwagi na sposób składania, sprawia wrażenie ruchomego. Przy podbijaniu stelaż pracuje, wywołując u co poniektórych lekkie drżenie serca, czy aby jest to prawidłowe i wózek nam się nie złoży 😉 To typowe dla tego typu mechanizmu i trzeba się do tego po prostu przyzwyczaić. Mnie osobiście bardziej przeszkadzał dźwięk jaki wydawała teleskopowa rączka i fakt, że sposób obszycia jej skóropodobną osłonką nie jest szczególnie udany (gruby szew drażni skórę dłoni). Zalecam więc zastosowanie neoprenowych osłonek. Rączka o delikatnie zaokrąglonym kształcie,  z 5 stopniową regulacją wysuwu (teleskopowa) i charakterystycznym luzem. Przy niej zlokalizowany uchwyt na kubek, który dostajemy w zestawie.

Uchwyt na kubek jest dodawany do każdego wózka Mytrax.

 

Mytrax posiada 4 amortyzowane  i bieżnikowane koła. Tylne, o większej średnicy od przednich są dętkowe, tzn posiadają wentyl i można je tradycyjnie pompować. Przednie koła, obrotowe, z możliwości zablokowania do jazdy na wprost, są kołami w systemie tzw forever air, tj bez konieczności pompowania. Bieżnik ułatwia im dobrą przyczepność do zróżnicowanego podłoża. Kołom nadano charakterystyczny wygląd, jednym się podobają, inni upatrują w nich elementów „częstochowskiego” designu:P Amortyzacja odczuwana tym bardziej, im większe obciążenie wózka.  By jazda Mytaxem była przyjemnością, należy pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w tylnych kołach. Niedopompowane, będą utrudniać prowadzenie, a nawet podbijanie wózka (które samo w sobie jest nie najgorsze). Łatwy i szybki demontaż kół ułatwi nam ich czyszczenie czy transportowanie złożonego wózka.

Hamulec nożny, tradycyjnie zintegrowany na oba tylne koła.

Na zdjęciu oprócz wyglądu kół można zauważyć ograniczony dostęp do kosza zakupowego, w przypadku wersji wózka z gondolą.

Wygląd kosza od strony oparcia w wersji spacerowej.

 

Siedzisko spacerowe jest szerokie i wygodne. Wkładka, wszyta fabrycznie w miejsce podparcia pleców sprawia, że siedzisko jest miękkie i komfortowe dla dziecka. Dla mniejszych pasażerów, do dyspozycji mamy regulowany podnóżek, powiększający powierzchnię siedziska. Jego brzeg został  zabezpieczony przed zabrudzeniem ogumowanym materiałem. Większe dzieci mogą korzystać  z  metalowego podnóżka, zintegrowanego ze stelażem. Regulacja oparcia tradycyjna, 4 stopniowa, jednakże całkiem płaskiej pozycji nie uzyska się. Po rozłożeniu oparcia, przestrzeń za głową dziecka jest zabudowana, tj. materiał oparcia trwale połączony z budką.

Siedzisko w Joie Mytrax jest duże i przytulne.

Regulacja podnóżka powiększa powierzchnię siedziska aż do 45 cm.

Od zewnętrznej strony oparcia znajduje się uchwyt do regulacji jego pochylenia.

Zabudowana przestrzeń „za głową” w przypadku maksymalnie opuszczonego oparcia.

Regulowany podnóżek zabezpieczony specjalnym materiałem, odpornym na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne.

 

Budka powiększana dodatkowym panelem z materiału z dwoma otworami wentylacyjnymi po bokach. Dodatkowo posiada wysuwany daszek, który można dowolnie ustawiać. Do podglądania dziecka w wózku przyda się wizjer (siateczkowe okienko) umieszczony na szczycie budki. Stanowi on także dodatkowy element wentylacyjny.

W budce, na panelu dodatkowym, znajdują się dwa niewielkie otwory wentylacyjne z siateczki.

Wysuwany daszek możemy także zawinąć pod budkę.

Dodatkową wentylację budki stanowi wizjer, zasłaniany na rzep.

Faktura materiału bardzo przyjemna „wizualnie” oraz użytkowo, bez konieczności stosowania wkładki na siedzisku.

 

Pasy w Joie Mytrax sa 5 punkowe, łatwe w obsłudze przez osobę dorosłą.  Posiadają miękkie osłonki naramienne oraz panel kroczny. Mają spory zakres regulacji wszerz oraz 3 poziomy ustawienia wysokości. Doskonałym dopełnieniem tej udanej konstrukcji jest pałąk/barierka ze zdejmowanym pokrowcem.

Ważną informacją jest możliwość całkowitego demontażu siedziska spacerowego ze stelaża. Opcja ta przyda nam się wówczas, gdy będziemy chcieli korzystać z gondoli czy fotelika. Po uprzednim odpięciu budki (zamek błyskawiczny), odpięciu taśm zabezpieczających (od spodu siedziska) i wyprowadzeniu tapicerki ze specjalnych szyn na stelażu, przy pomocy dwóch przycisków odpinamy i ściągamy siedzisko. Nie jest co czynność skomplikowana, jednak na początku może wydać się trudna. Sukcesem będzie zlokalizowanie guzików i ich jednoczesne naciśnięcie by siedzisko wyskoczyło z zaczepów. Jeśli wolicie, możecie wspomóc się filmikami na YT:)

Wspomnę jeszcze o koszu zakupowym. Okazało się, że ze względu na dość nisko osadzoną gondolę stał się on zmorą w codziennym użytkowaniu. Trudny dostęp do kosza, gdy wózek występuje w wersji głębokiej uniemożliwił  wkładanie przedmiotów większych gabarytów, np reklamówki z zakupami, czy maminej torby itp. Sytuacja poprawia się w spacerówce. Lepszy dostęp, szczególnie od strony pleców pozwala na optymalne wykorzystanie dopuszczalnej , 4,5 kg pojemności i  przestrzeni kosza.

 

 

Systemu składania nie zmieniono. Najwidoczniej się sprawdza i nie ma konieczności go modyfikować. Wózek składa się na pół po pociągnięciu za pasek zlokalizowany na siedzisku. Cały mechanizm ukryty jest pod materiałową zakładką na siedzeniu. Po złożeniu zaskakuje blokada i stelaż jest zabezpieczony przez samoczynnym rozłożeniem. Niewielkie wymiary po złożeniu, oraz możliwość demontowania kół powoduje, że Mytrax zmieści się w zasadzie w każdym bagażniku.

Uchwyt do składania ukryty pod miękką wkładką.

Po pociągnięciu rączki, wózek składa się na pół – siedziskiem na zewnątrz.

Złożony Mytrax stoi samoczynnie.

Bagażnik w moim aucie do dużych nie należy. Po wypięciu kół zmieściłaby się nawet jakaś nieduża walizka 😛

 

Cena spacerówki wynosi ok 1429,00 zł *

W zestawie 3w1 wózek kosztuje około 2300 zł*, co stanowi bardzo przyzwoitą cenę za ten produkt.

Na koniec troszkę danych technicznych (pomiary własne):

Siedzisko

oparcie wys/szer – 48cm/36 cm

siedzenie gł/szer – 23cm/28-36cm

podnóżek dł/szer -22cm/36cm

 

Koła

przednie – 18cm

tylne – 25 cm

 

Regulacja rączki 98-106 cm

Rozstaw tylnej osi 59 cm

Wymiary złożonego wózka ok. 81,5 x 59,5 x 33,5 cm

 

Testowany model w kolorze spacerówki Foggy Gray

 

Podsumowanie

Mytrax 3w1  to nowy produkt brytyjskiej marki Joie, która po doświadczeniach z Literax i Literax Air wychodzi naprzeciw rodzicom szukającym funkcjonalnego zestawu głęboko-spacerowego z fotelikiem.  Ten wózek to połączenie klasycznych cech ze sportowym zacięciem i unikalnym systemem składania.  Zastosowanie nowoczesnych, dobrych jakościowo komponentów przy stosunkowo niskiej cenie, może zachęcać do zakupu. Duże, wygodne siedzisko, poszerzana budka, regulowana rączka i podnóżek, z pewnością ułatwi codzienne korzystanie z tego wózka.

 

*wszystkie ceny podawane ze strony polskiej dystrybucji marki  Joie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYBRANE