Mówią, że w życiu nic nie dzieje się bez przyczyny, a wszystko co robimy ma jakiś głębszy sens. Pozostawienie śladu swojego istnienia na targach branżowych, nie skutkuje natychmiastową reakcją, a na pewne rzeczy trzeba poczekać nieco dłużej 🙂 Tak właśnie stało się w tym przypadku. „Nieco dłużej” właśnie nadeszło – na testy przyjechał Cybex Agis M air 3 w kolorze złocistej jesieni (autumn gold).
Możliwość zrecenzowania wózka tej marki, była dla mnie nie sporym zaskoczeniem, zwłaszcza, że Cybex przestał korzystać z pośrednictwa dystrybutora i dostarcza swoje produkty bezpośrednio do wybranych sklepów.
Wśród nowości kolekcji 2015, marka Cybex zaoferowała modele wózków, idealnie dopasowujących się do indywidualnych potrzeb klienta: Iris M Air, Balios M, Agis M Air 3 i 4 oraz Eternis M 3 i 4.
W
tej recenzji przybliżę Wam, najlżejszy z nich – miejski wózek
sportowy.
Agis
M Air 3 był u mnie dokładnie 3 tygodnie.
Przez ten czas (część przypadła na małą zdrowotną
niedyspozycję), zdążyłam nieco go poznać. Zanim jednak przejdę
do bardziej szczegółowej charakterystyki, muszę się przyznać do
jednej rzeczy 🙂 Tuż przed pakowaniem wózka do wysyłki zwrotnej,
zorientowałam się, że budę osadziłam na stelażu trochę za nisko, co
pewnie widać na zdjęciach. Ponieważ całej dokumentacji wizualnej
nie byłam w stanie wymienić, zdjęcia pozostawiłam bez zmian. Przy
okazji odkryłam jedną fajną funkcję budki, o której opowiem Wam
później. Lepiej zorientować się późno, niż wcale, dlatego
liczę, że wybaczycie mi to zaćmienie umysłu 😀
Stelaż, koła i właściwości jezdne Model Agis Air 3 jest wózkiem lekkim, ważącym zaledwie 7,7 kg. Z pewnością taką wagę udało się osiągnąć producentom dzięki aluminiowemu stelażowi, oraz zastosowaniu lekkich i wąskich gumowych kół. W wózku nie ma masywnych elementów konstrukcyjnych, rama jest prosta, stabilna i bez problemu wytrzymuje obciążenie 17 kg. Rączka teleskopowa, stanowi jedność ze stelażem, a tapicerka choć lekka, wygląda na porządną i trwałą.
Wózek
posiada 3 amortyzowane koła, w tym przednie podwójne. Jak już
wcześniej wspomniałam koła są gumowe, nie tracą powietrza i nie
można ich przebić. Najlepiej sprawdzają się na płaskich
nawierzchniach, ale nie oznacza to, że Agisem dobrze jeździ się
jedynie po centrum handlowym. Średnica kół wynosząca odpowiednio 17 cm i 25 cm,
pozwala na komfortowe spacery po parku. Na drogach utwardzonych czy
gładkich chodnikach, wózek radzi sobie równie dobrze. Wszystkie koła
posiadają system szybkiego demontażu ze stelaża. Przednie można
zablokować do jazdy na wprost (biały przycisk). Koła są
stosunkowo wąskie, co pozwala na wyjątkowo sprawne manewrowanie wózkiem.
Na
tylnej osi, obok prawego koła umiejscowiony jest zintegrowany i
lekko działający hamulec nożny (zapadka).
Jeśli
szczególnie interesuje Was kwestia amortyzacji i oczekujecie, że
Agis będzie się uginał i wyginał na wybojach, to muszę Was
rozczarować. Jest to wózek raczej sztywny, a amortyzacja ma na celu
wytłumienie mniejszych drgań, powstających podczas jazdy, chociażby po nierównej płycie czy kostce chodnikowej. Z lżejszym
dzieckiem na pokładzie amortyzacja jest mniej wyczuwalna. Słychać również charakterystyczny stukot przedniego koła
(znośny, dla niektórych pewnie niesłyszalny dźwięk).
Z
uwagi na liczbę kół, wózek wyróżnia się dużą zwrotnością.
Pod tym względem, uważam, że śmiało może konkurować z BJ CM 3 i tą
rywalizację wygrać 😉
Dobre podbijanie wózka uwarunkowane jest prawidłowym ustawieniem rączki względem prowadzącego. Rączka wysunięta zbyt wysoko, lub zbyt nisko spowoduje, że będzie to czynność mało komfortowa. Teleskopowa regulacja raczki, posiada spory zakres wysokości (97-107 cm), dlatego Agis jest wygodny zarówno dla wysokich, jak i niższych osób. Ja, jako osoba o średnim wzroście, swoją dogodną pozycję znalazłam gdzieś „po środku” tej regulacji. Rączka pokryta pianką, dobrze przylegającą do dłoni, na środku umiejscowiony przycisk umożliwiający jej regulowanie.
Siedzisko
i jego składowe: budka, pasy i podnóżek
Cieszę
się ogromnie, że kolejny wózek, który trafił w moje ręce jest
gabarytowo odpowiedni dla mojego ponad 3 letniego synka. Siedzisko spacerowe w
Agisie jest komfortowe, przestronne i szerokie. Nie ogranicza ruchów dziecka,
nawet jeśli jest grubiej ubrane. Siedzisko
umiejscowione na stałe przodem do kierunku jazdy, a
jego oparcie jest
jednym z wyższych oparć
wśród spacerówek dostępnych na rynku.Wysokość ta wynosi 50 cm i pozwala na naprawdę komfortowe spanie.
Tapicerkę siedziska można łatwo zdjąć do prania (wysuwa się ją z rynienek znajdujących się w stelażu). Zalecana temperatura prania -30 stopni Celsjusza.
Regulacja
oparcia paskowa, płynna, umożliwiająca
ustawienie pozycji od siedzenia do leżenia, przy
czym pionu zupełnego nie ma.
Opuszczanie oparcia do
spania może być dokonywane
jedną ręką, natomiast do jego pionizacji przydadzą się już dwie 🙂
Podnóżek
w Agisie M Air 3 jest nieregulowany i stosunkowo wąski (w wersji 4
kołowej jest szerszy). Nie można go wypchnąć ku górze (jak w niektórych modelach). Jeśli taki stan rzeczy wydaje się niekomfortowy dla Waszego dziecka
(bo np. jest ono zbyt małe i często śpi podczas spacerów), poddaje
pod rozwagę zakup Agisa na rzecz modeli Iris lub Balios.
Jeśli
chodzi o praktyczność materiału zastosowanego na podnóżku, to
jest mocny, odporny na
zniszczenia i łatwo się go
czyści.
Wózek
oprócz 5- punktowych pasów bezpieczeństwa, wyposażonych w osłonki
naramienne i posiadających szeroki zakres regulacji (wszerz i na
wysokość), zawiera barierkę/ pałąk. Jest on ruchomy i wygodny
w użytkowaniu, wypinany obu lub jednostronnie. Barierka wykonana jest z
plastiku, ale pokryta jakby cieniutką warstwą ekoskóry. Nie jest
miękka i dziecko może mieć trudność odbicia na nim swoich małych ząbków.
Barierka
montowana jest do stelaża przy użyciu specjalnych adapterów.
Tak zwaną piętą achillesową okazała się dla mnie budka Agisa 😛
Okazało się bowiem, że można dowolnie regulować (przesuwać) wysokość jej osadzenia na stelażu, względem wzrostu naszego pasażera. Prawidłowo dopasowana, nie dotyka głowy nawet wysokiego dziecka.
Materiał
budki wygląda na dość cienki, jednak nie zauważyłam, by
„targał” nią wiatr. Nie miałam okazji przetestowania go na deszczu, jednakże przy intensywnych opadach, wydaje mi się, że mógłby przemakać. Oprócz powiększanego (zamek błyskawiczny)
panelu wentylacyjnego z siateczki, budka posiada wbudowany filtr UV+50,
dlatego nie trzeba rezygnować ze spacerów w ciepłe i słoneczne
dni, gdyż osłania skutecznie.
Zaciąganie
i opuszczanie budki jest ciche (lekkie klik) i bezproblemowe.
Kosz
pod wózkiem jest specyficzny, bo choć pojemny i można go
maksymalnie obciążyć 5 kg, to dostępność do niego jest
ograniczona. Z przodu dostęp blokuje podnóżek, a po bokach siatka,
sięgająca do samego siedziska. W związku z tym, jedyny dostęp
jest od strony oparcia.
Składanie
rozkładanie wózka
Składanie
Agisa jest dziecinnie proste. Ten sposób zapewne doskonale znacie. System „unieś i
złóż” pozwala na złożenie wózka na pół (w tzw. kanapkę), siedziskiem na zewnątrz. Służy temu uchwyt umieszczony na siedzeniu
spacerówki. Trzeba jednak pamiętać, że samo złapanie za taśmę
do składania, nie wystarczy. W tym modelu zastosowano
dodatkowe zabezpieczenie, w postaci krótkiego paska odbezpieczającego mechanizm składania. Pasek ten można umieścić obok uchwytu składającego, tak by możliwe było złożenie wózka jedną ręką. Po złożeniu zaskakuje blokada i wózek stoi samoczynnie.
Aby go
rozłożyć, zwalniamy blokadę i stawiamy na koła.
Dane techniczne
Waga: 7,7 kg
Rozstaw tylnej osi: 58 cm
Długość wózka (od koła do koła): ok 80 cm
Regulacja rączki: 97-107 cm
Wymiary po złożeniu : 76x61x40 cm (DxSxW)
Siedzisko spacerowe:
długość/szerokość oparcia: 50 / 35 cm
głębokość siedziska: 23 cm
długość podnóżka: 19 cm
Gdzie kupić i za ile? Za Cybex-a Agis M Air 3 trzeba zapłacić około tysiąca złotych. Wszelkie akcesoria dodatkowe: śpiworek, osłonka na nóżki, uchwyt na kubek, są płatne osobno. Listę sklepów znajdziecie TU. Jeśli ten wózek Was zainteresował, szukajcie go w swojej okolicy i przymierzcie do niego swoją pociechę 🙂
Podsumowanie
Cybex
Agis M Air 3 jest wózkiem dopasowanym do miejskiego stylu życia. W
połączeniu z fotelikiem i gondolą Cybex, może być stosowany od urodzenia do osiągnięcia przez dziecko 17 kg. Niska waga, lekkość i wygoda prowadzenia, jak również kompaktowe wymiary po złożeniu czynią z niego doskonałego towarzysza w miejskiej dżungli. Ten wózek ma duże szanse, by sprostać
oczekiwaniom tych rodziców, którzy poszukują praktycznych
rozwiązań za rozsądną cenę.